Ozzy-Aussie

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Valpkurs

Av Agnetha - 22 augusti 2011 09:15

Igår startade våran valpkurs på Borås Brukshundsklubb.

Det var 8 st förvirrade valpar i olika kul raser med. Matte o husse var också förvirrade.

Övade väldigt mycket kontaktövning. Gick en promenad ihop för att valparna ska lära sig att gå ihop med andra.

Fantastiskt roligt och nyttigt. Ska bli jättekul att gå vidare med detta.

Ozzy var jätteduktig men å andra sidan har han mycket med kontakt i generna.


Fick också väldigt fina bilder som Emma tog i sommar vid stranden i Olofsbo. Några av många.

     


Sen en bild på älskade Bello som tyvärr inte finns kvar utan numera är en liten ängel i himlen.   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnetha - 4 maj 2012 09:46


Nu var det så länge sen jag var inne och skrev, så att när jag skulle gå in på min egen sida så hittade jag inte dit. Hade helt enkelt glömt vad den hette.   Lätt förvirrad. Men nu är jag rätt och tänker skriva lite vad som hänt dom sista månaderna...

Av Agnetha - 19 mars 2012 08:53

Grattis alla syskon, idag fyller ni 10 månader. Känner att jag inte varit så flitig att skriva men det händer så mycket så man hinner inte ens sätta sig ner. Vikten på stora Ozzy är nu 22,8 kg. Vi har börjat en unghundskurs som vi har längtat e...

Av Agnetha - 19 december 2011 15:27


Grattis grattis Ozzy och alla syskon i Aussiekullen. Helt otroligt att dom har blivit så gamla. Tiden går alldeles för fort......... Höjd och vikt på Ozzy är nu 53 cm och 19 kg. Börjar bli en riktig ståtlig hane....  Dagarna tillbringas mycket ...

Av Agnetha - 28 november 2011 12:03

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en veckas skön och solig semester på Gran Canaria. Vi hade en fantastisk vecka med mycket vandring, solande och gratis drinkar i baren. Men nu är vi hemma till den fantastiska svenska blåsten och regnet. Ett...

Av Agnetha - 18 november 2011 08:04

Grattis Ozzy, imorgon blir du 6 månader gammal. Tiden går så himla fort. Denna månaden gjorde Ozzy sitt första veterinärbesök akut. När man som  sagt äntligen får den lilla hunden att öka i vikt, så visar det sig att han ökar för fort. Så nu jobbar...

Ovido - Quiz & Flashcards