Ozzy-Aussie

Alla inlägg under oktober 2011

Av Agnetha - 25 oktober 2011 15:19

Helgen har vi tillbringat i Skåne hos Emma; Niclas och hundar och katter.

Varit en jättetrevlig helg. Hundarna har lekt något alldeles galet.

Nu har Ozzy nästan växt ikapp Bråka som är 6 månader äldre, men givetvis inte samma ras. Bara det att när vi var nere i Skåne sist så skiljde det väldigt mycket på dom.

Ett besök på den fantastiska hundaffären TEBA är ju ett måste. Åk aldrig till Skåne utan att åka dit. Finns även E-shopping. Lite div nytt inhandlades. Koppel, blinkhalsband, foder och en stor fodertunna mm. Fick också tag i en kanonbra väst att ha när man tränar hund.

Efter det blev det motorcykeltävlingar på en stubbåker (hmmm stubbar i skogen??) visade sig vara en potatisåker. Skåningar är inte lätta att förstå sig på.   

Sen tränade vi hundarna på Emma o Niclas egen träningsbana,  fantastiskt. Lilla Ozzy är så duktig. Nu är det bara matte som ska försöka lära sig att inte säga kommandon på fel ställe.

Helt kort, en kanonhelg.   

Tack Emma o Niclas


     


Vill bara visa en bild som jag tog på Ozzy för några veckor sedan. Med tanke på hur svårt det ibland kan vara att fånga hundarna på bild. Ozzy hör dessutom när jag startar kameran och kommer springande.

Röken är min älskade hund...... 


     


Av Agnetha - 20 oktober 2011 17:10

En månad sen jag skrev sist. Nu har Ozzy och hans småsyskon fyllt 5 månader. Grattis igen. Ozzy växer så han knakar. Har rasat upp till 15 kg vikt nu. Går fortfarande att lyfta honom men det är tungt.

Vi har avslutat våran valpkurs som har varit väldigt givande. Jag har också fått jättemycket hjälp av Emma som ligger 5 månader före mig i inlärning med Bråka.

Trots att Ozzy fortfarande är väldigt busig emellanåt (han är ju fortfarande valp) så är han otroligt lättlärd och uppmärksam.

Ibland säger man ord som han gör trots att han inte egentligen har lärt sig det.

Sen gör han ju också saker som han inte får och alltid får tillsägelse för. Till ex stå på bakbenen jämte mig när jag lagar mat. Springer ilfort ifrån sovande när jag öppnar diskmaskinen. Pust.....det kommer väl att bli bättre med det också.

Förra helgen var vi i Olofsbo (Falkenberg) där vi har stuga. Ett fanstastiskt väder hade vi och utnyttjade det till att promenera på stranden och i klitterna till Ozzys förtjusning.

Förra helgen flyttade också Simon hem igen efter att ha bott hos Emma några månader och jobbat i Helsingborg. Lyckades få ett jobb i Borås.

Kul att få hem ett av sina barn igen.

Ozzy tyckte också att det här var jättekul.

Imorgon blir det resa till Skåneland. Besök hos Emma o Niclas över helgen. Ska bli jättemysigt att träffa dom igen.


   

Ovido - Quiz & Flashcards