Ozzy-Aussie

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Nu har det hänt en del....

Av Agnetha - 4 maj 2012 09:46

Nu var det så länge sen jag var inne och skrev, så att när jag skulle gå in på min egen sida så hittade jag inte dit. Hade helt enkelt glömt vad den hette.   Lätt förvirrad.

Men nu är jag rätt och tänker skriva lite vad som hänt dom sista månaderna.

För det första så har Ozzy och syskon fyllt 11 månader. Detta betyder att det snart har gått ett år sedan dom föddes. Är detta sant. Fattar inte var tiden försvinner. Men det är väl som med barnen... 

Idag är det dags för valpsprutan och ska då passa på att vaccinera honom mot sandmyggor (tror jag). Tanken är att vi ska

ta med Ozzy på våran planerade husvagnsresa till Frankrike i sommar. Rabiessprutan är redan avklarad.


I helgen var vi i Skåne hos Emma. Egentligen var jag där nästan en vecka. Men till helgen hade Emma och jag anmält oss till en tävlingslydnadskurs och hade en jätteduktig tjej från Finland som kursledare. Jessica Svanljung heter hon för er som känner till lydnadsvärlden. Hon har iallafall tävlat VM med sina hundar.

Helgen gick riktigt bra och jag är jättenöjd med min lilla buse som är mycket inne i tonårstrotsåldern just nu. Vi fick möjlighet till egenträning med Jessica 4 halvtimmar på 2 dagar och hon justerade direkt alla mina misstag, vilket var kanon. Man kände direkt när det fungerade. Vi testade på det vi själva ville och sedan lite mer för framtiden typ rutan, vittring och lite mer. Ångrade inte en sekund att jag hängde med även om jag var tveksam från början.

Tack Emma för att du pushade mig.


Igår fick vi nästa uppdrag. Att testa rallylydnad     

Hur kul var inte detta??? Ozzy gillade det skarpt och vi hade också väldigt mycket nytta av helgens träning även här.

Vi fick möjlighet att testa detta genom Caronline (kursledare i unghundsgruppen vi går nu).

Tack för detta Caroline. Du var jätteduktig.


På söndag har vi våran sista unghundsträning.... Som läxa till den ska vi göra ett trick med våran hund. Detta har vi inte löst och vet inte vad jag ska göra. Han kan tass men det räcker inte. Testade att få honom att lägga tassen över ögonen. Hittade på youtube hur man löser detta genom att sätta tejpbitar på nosen. Tyvärr är min hund så snabb eller så är hans matte för klumpig. Tejbitarna åt han upp och nån tass över ögonen finns inte.

Ja ja, vi har 2 dagar på oss att träna in något. Ska väl gå bra med en aussie.


Hade tyvärr inga fina bilder från träningen så jag valde en försommarbild där allt finns med. Ozzy, sambo, hus, grill, husvagn, bil och framförallt   . Skulle nästan kunna bli "finn fem fel"

 

 
 
Ingen bild

Helene

17 maj 2012 23:43

Jag blir ju riktigt avunsdjuk vad roligt ni har haft... Jag plågas på nytt av mina krämpor. Men tränar så gott jag kan... Just nu är det beatrix som går en Agility kurs. rena natur begåvningen.. Men tyvärr fick vi avstå i måndags . men vi kommer igen... Anmäler Nova och Beartix till Borås nu... ha det gött Kramis . Helene

Agnetha

29 maj 2012 18:16

Vad kul att du ska vara med på utställningen...Agility tror jag att jag ska satsa på också. Tror att det skulle passa Ozzy med all den energi han har. Kram tillbaks

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnetha - 19 mars 2012 08:53

Grattis alla syskon, idag fyller ni 10 månader. Känner att jag inte varit så flitig att skriva men det händer så mycket så man hinner inte ens sätta sig ner. Vikten på stora Ozzy är nu 22,8 kg. Vi har börjat en unghundskurs som vi har längtat e...

Av Agnetha - 19 december 2011 15:27


Grattis grattis Ozzy och alla syskon i Aussiekullen. Helt otroligt att dom har blivit så gamla. Tiden går alldeles för fort......... Höjd och vikt på Ozzy är nu 53 cm och 19 kg. Börjar bli en riktig ståtlig hane....  Dagarna tillbringas mycket ...

Av Agnetha - 28 november 2011 12:03

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en veckas skön och solig semester på Gran Canaria. Vi hade en fantastisk vecka med mycket vandring, solande och gratis drinkar i baren. Men nu är vi hemma till den fantastiska svenska blåsten och regnet. Ett...

Av Agnetha - 18 november 2011 08:04

Grattis Ozzy, imorgon blir du 6 månader gammal. Tiden går så himla fort. Denna månaden gjorde Ozzy sitt första veterinärbesök akut. När man som  sagt äntligen får den lilla hunden att öka i vikt, så visar det sig att han ökar för fort. Så nu jobbar...

Av Agnetha - 25 oktober 2011 15:19

Helgen har vi tillbringat i Skåne hos Emma; Niclas och hundar och katter. Varit en jättetrevlig helg. Hundarna har lekt något alldeles galet. Nu har Ozzy nästan växt ikapp Bråka som är 6 månader äldre, men givetvis inte samma ras. Bara det att nä...

Ovido - Quiz & Flashcards