Ozzy-Aussie

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Ozzy 10 månader

Av Agnetha - 19 mars 2012 08:53

Grattis alla syskon, idag fyller ni 10 månader.

Känner att jag inte varit så flitig att skriva men det händer så mycket så man hinner inte ens sätta sig ner.

Vikten på stora Ozzy är nu 22,8 kg.

Vi har börjat en unghundskurs som vi har längtat efter länge. Känns fantastiskt trevligt med vår och lite roligare att vara ute och både träna och busa.

Ozzy har utvecklats till en fantastiskt duktig hund. Jätterolig att jobba med. Bra kontakt. När vi kommer till träningen så är han så taggad så det går knappt att gå med honom kopplad.


I helgen har vi varit i Malmö på Ozzys första hundutställning. Han gick juniorklassen.

På lördagen var vi med Emma i Doggy/Frisk Hund montern. Tränade att ligga i bur med hundar och människor runt om och att även kunna ta sig fram kopplad utan att få fnatt. Gick över förväntan.

Sen tränade vi att springa i en ring när utställningarna var slut. 

Sen kom den stora dagen. Väntan var stor. Hur skulle detta gå? Eftersom jag nu inte har någon direkt erfarenhet av detta så fick jag ta mycket hjälp av Carina Losenborg som har 2 aussies. Skönt för mig...  

Jätteroligt att träffa Maria Sjöberg med sin Baylies (stavningen?) som också var med och ställde i unghund.


Några bilder från väntan och utställningen. Lite dåliga bilder då min sambo skulle behöva gå en kurs i fotning.....

     

Det här såg ju ok ut.......

Sen skulle vi trava lite lätt.

Första bilden är han lite glad, sen blev det panik. Hopp och skutt, bita matte i armarna. Yes, vad kul...   

     

Är iallafall jättenöjd med dagen. Nöjd med Ozzys omdömmen som kommer här:


Good proportion but still high on legs.

A bit narrow in front.

Good strength of head.

Typical ears.

Enough angulated.

Typical topline.

Not on his best coat today.

Move well back and front.


Det blev "very good" och en 3:a av 5 hundar.


Älskar min Ozzy   

 
 
Ingen bild

Gun-Britt o Matsi

20 mars 2012 09:27

Grattis!
Det där med att bita i armarna känner jag igen!
Vi var på allmänlydnadskurs igår för andra gången, det gick också över förväntan. Vilka duktiga hundar vi har! Ska bli spännande och se om vi fixar allmänlydnadspasset, det är ju
svårare än lydnadsklass 1. 16 hundar är med så Matsi var helt galen när han kom ur bilen, men han lugnade sej och jag åkte hem jättenöjd.
Ha de gott, nu ska vi ut o leta blåsippor.
Gun-Britt

 
Helene

Helene

20 mars 2012 19:17

Grattis till er båda... Nu har ni gjort det ... 1a. är alltid värst.sen tycker man det bara är kul... Fina omdömmen. och kom ihåg att unghundar kan se ut hur som helst... lilla älskade Nova charmar alla . men en riktig liten buse i tränings ringen... Vi anmäler till nästa . vad har ni på G?. kramar från Helene

http://aussiekullens kennel

Agnetha

20 mars 2012 21:28

Tack. Nästa gång får ni hänga med.
Kristina o Hero hänger nog på också. Vore kul med några fler.
Nästa blir nog Borås. Har inte kollat några andra än.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnetha - 4 maj 2012 09:46


Nu var det så länge sen jag var inne och skrev, så att när jag skulle gå in på min egen sida så hittade jag inte dit. Hade helt enkelt glömt vad den hette.   Lätt förvirrad. Men nu är jag rätt och tänker skriva lite vad som hänt dom sista månaderna...

Av Agnetha - 19 december 2011 15:27


Grattis grattis Ozzy och alla syskon i Aussiekullen. Helt otroligt att dom har blivit så gamla. Tiden går alldeles för fort......... Höjd och vikt på Ozzy är nu 53 cm och 19 kg. Börjar bli en riktig ståtlig hane....  Dagarna tillbringas mycket ...

Av Agnetha - 28 november 2011 12:03

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en veckas skön och solig semester på Gran Canaria. Vi hade en fantastisk vecka med mycket vandring, solande och gratis drinkar i baren. Men nu är vi hemma till den fantastiska svenska blåsten och regnet. Ett...

Av Agnetha - 18 november 2011 08:04

Grattis Ozzy, imorgon blir du 6 månader gammal. Tiden går så himla fort. Denna månaden gjorde Ozzy sitt första veterinärbesök akut. När man som  sagt äntligen får den lilla hunden att öka i vikt, så visar det sig att han ökar för fort. Så nu jobbar...

Av Agnetha - 25 oktober 2011 15:19

Helgen har vi tillbringat i Skåne hos Emma; Niclas och hundar och katter. Varit en jättetrevlig helg. Hundarna har lekt något alldeles galet. Nu har Ozzy nästan växt ikapp Bråka som är 6 månader äldre, men givetvis inte samma ras. Bara det att nä...

Ovido - Quiz & Flashcards